Julmarknad

Hej på er!
Jag drömde en sån konstig dröm inatt, jag ville verkligen inte vakna upp. Mina föräldrar hade köpt ett nytt hus och jag hade inte ens sett det, det enda kravet jag hade haft var att det skulle ligga centralt. Men icke, en liten grusväg som ledde långt långt fram till ett stort staket men såndär grind som öppnas av sig själv. Det första man ser är världens största hus med en stor trappa upp till en dubbeldörr. Inte nog med utsidan, insidan var det finaste jag har sett. I mina föräldras sovrum fanns det tre (!) tv, en på varje vägg nästan. Och för att inte snacka om köket, och alla gästrum. I alla sovrum fanns det minst en tv om inte fler. Det var helt magiskt, jag antar att det var en önskedröm. Varje gång jag vaknade så försökte jag somna om för att inte gå ifrån det omöjliga.
Efter att jag vaknade upp ur min sjuka dröm åkte jag in till stan för att gå på julmarknad med mina underbara vänner. Det var riktigt trevligt, sån julkänsla. Både och värker i mig när det närmar sig julen, både lycka och olycka. Håller tummarna för att den här julen blir bra.
Nu ska jag sova, godnatt :)

Kram


mitt drömhem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0