090715

Hej på er!
Vad händer idag? Just nu sitter jag och Carro och äter frukost, kellogs med jordgubbar, avokado, o knäckebröd med makrill på. Mums, hehe. Ikväll blir det utgång med Ida, innan det ska jag hinna med en sväng i skogen med hästen som jag hjälper till med åt min kompis nu i sommar. Sen ska jag hinna gå ut med mina hundar också.

Jag tänkte berätta om operationerna som min hund har gått igenom nu dom senaste månaderna. Det började med att vi hittade en knöl på hennes mage, och ringde veterinären för en koll. Vi fick reda på att det var en juvertumör (ungefär som bröstcancer på kvinnor) och att dom var rekommenderade en operation. Självklart sa vi att dom skulle göra den. Foxie fick åka in på morgonen och fick komma hem senare på kvällen. Då hade dom tagit bort det som var farligt och lite till. Men dom hade också upptäckt att det fanns fler som skulle tas bort. Så då blev det en till inbokning för operation. Den var likadan och gick bra. Den här gången fick hon vara där ett dygn.
Hon är samma hund idag. Visst, hon är lite hängig ibland och tycker synd om sig själv men hon har fortfarande samma personlighet. Nu väntar vi bara på svaren på om tumörerna är farliga eller inte. Hoppas bara att hon klarar det, hon är bara 6 år. Min lilla vove <3






vill inget hellre än ha dig kvar

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Usch vad hemskt :( min kanin fick en juver tumör och tyvärr det slutade illa :( Hoppas hon klarar det och att allt blir bra efter operationerna <3

2009-07-15 @ 15:02:51
URL: http://bertrandius.blogg.se/
Postat av: karolina

aw nossan:(

2009-07-15 @ 19:03:09
URL: http://karolinamalmlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0